יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

המלצה לסרט (ועל הדרך גם ספרים)

אני והחצי הלכנו ביום ראשון האחרון לראות בקולנוע את The Social Network. לא חיכיתי וציפיתי לראות את הסרט הזה אולי כי הייתי קצת מנותקת לאחרונה. אבל שמעתי פה ושם שהוא עומד לצאת ובשבוע שעבר קראתי איזה אייטם ב-Hello! על ההופעה של ג'סטין טימברלייק בסרט. האייטם הילל ושיבח את ג'סטין (היו גם איזכורים של המילה 'אוסקר' אבל אל תתפסו את Hello! במילה על זה) וסוף סוף הכניס לי לתודעה את הסרט.

The Social Network - פוסטר הסרט מתוך וויקיפידיה

אז כאמור אספנו את עצמנו ביום ראשון וצעדנו 10 דקות לבית הקלנוע הקרוב אלינו. בתחילת הסרט הופתעתי לגלות שהוא מבוסס על ספר שכתב בן מזריץ'. בן מזרית' הוא סופר מאד אהוב עלי. גיליתי אותו במקרה לפני כשנתיים כשחיפשתי ספר על כלכלה מודרנית בספריה של האוניברסיטה. נתקלתי בספר על אחד המדפים והשם משך את תשומת ליבי - Ugly Americans. איך אפשר להשאיר ספר עם שם כזה על המדף? אז השאלתי. הספר כתוב בסגנון שעל הגבול בין fiction ל-non-fiction (סליחה על המושגים באנגלית) ומדבר על ניצולו של שוק המניות התמים משהו של היפנים ע"י זרים מהמערב בשנות התשעים ובמיוחד ע"י אמריקאי צעיר אחד, ג'ון מלקולם.

Ugly Americans - גם לקינדל (מתוך אמאזון UK)


הספרים של מזריץ' תמיד מבוססים על סיפור אמיתי וקשורים לכלכלה, פיננסים ואפילו לאקדמיה. אחרי Ugly Americans רכשתי את Bringing Down the House, הספר עליו מבוסס הסרט 21. הפעם בן מזרית' חוקר את הסיפור (האמיתי) של 6 סטודנטים ב-MIT שהפכו למומחים לספירת קלפים והשתמשו בכשרון הזה כדי "לעשות מכה" בלאס ווגאס. הספר מומלץ לאלו שרוצים להבין קצת מעבר לסרט איך סופרים קלפים ואיך זה עבד עבור השישה. הסרט מומלץ לכולם.

Bringing Down the House - הספר (מתוך אמאזון UK)

את הספר עליו מבוסס הסרט עוד לא קראתי. The Accidental Billionaires יצא לאור ב-2009 והפעם מזריץ' שופך אור מלא על תופעת הרשתות החברתיות בכלל ועל פייסבוק בפרט. הספר מתאר את הקמתה של הרשת החברתית המפורסמת ועוקב אחרי סיפורו של מארק צוקנברג, האיש והאגדה שמאחורי פייסבוק ואיתו אדוארדו סברין (ה-co-founder שסולק מהחברה). הפעם זה לא MIT אלא הארוורד דוקא אבל הרקע האקדמי מזכיר מאד את Bringing Down the House. לג'סטין טימברלייק יש פה תפקיד קטן יחסית. הוא מגלם את שון פרקר, האיש שמאחורי נאפסטר ז"ל, שבשלב מסויים לקח חלק בהקמתה של פייסבוק. הסרט זורם בקצב מצויין והוא די תענוג למי שמכנה את עצמו גיק. הטכנולוגיים שבינינו יהנו להבין את הסקריפטים שצוקנברג כותב בתחילת הסרט כשהוא מממש אפליקציה בה היוזר מתבקש לדרג את רמת ה-hotness של סטודנטיות בהארוורד. הפחות טכנולוגיים יהנו לא פחות מהתפתחות העלילה והאדרנלין.

החצי חזר הביתה עם ראש מלא רעיונות ותשוקה להרים סטרט אפ.
אני חזרתי הביתה עם תשוקה להכנס לאמאזון ולהזמין את הספר.

שווה לראות? בהחלט.
שווה לקרוא? עוד אין לי תשובה מבוססת אבל בהסתמך על הכרותי עם בן מזריץ', בהחלט כן!

נשתמע.

xoxo
מיס סקוטלנד

6 תגובות:

  1. שוב מנסה לשלוח.
    תודה על ההמלצה. נשמע בהחלט מעניין.

    השבמחק
  2. בזכותך העברתי אותו מרשימת ה"אולי נלך" לרשימת "בטוח הולכים" ועשית לי חשק לחפש ספרים של מזרית':-)

    השבמחק
  3. וואו, תתחדשי על הבלוג החדש.
    זה די מגניב לכתוב על החוויות של החיים בחו"ל בבלוג ושמחה שהחלטת לעשות את זה.
    מבטיחה לקרוא את כל הפוסטים לאחור כאשר קצת אתפנה.
    נשיקות ובהצלחה!

    השבמחק
  4. לאלוניס, אני ממליצה בהחלט על הספרים. קנינו עכשיו שניים לאבא של הצמחוני ליום ההולדת. ואגב היתה לי טעות באיות של השם בעברית, זה מזריץ'.

    לספי, תודה, אני משתדלת להתמיד :-)

    השבמחק