יום שבת, 27 בנובמבר 2010

כשגורדון פגש את שרון



סופ"ש מלא בסלבריטאים היה לנו (והוא עדיין לא נגמר...). נתחיל מהפחות מרגש, אתמול בשבע בערב ראש ממשלת בריטניה הדליק את עץ חג המולד בעירנו הקטנה - וויטני. אתם בטח שואלים את עצמכם, למה שדיויד קמרון, אדם עסוק לכל הדיעות, יטריח את עצמו לוויטני הקטנה שבאוקספורדשיר להדליק את עץ חג המולד בכיכר המרכזית מול כמה מאות מקומיים. אז התשובה היא שדיויד קמרון הוא ה-MP שלנו (Member of Parlement) הוא מייצג את וויטני בפרלמנט והשנה הוא גם במקרה זה שנבחר לרשות הממשלה. בעקבות זה הוא עבר מוויטני לרחוב דאונינג אבל כנציג הרשות המקומית הוא עדיין עושה מצוות כמו להתלוות לסנטה ופיית החורף להדלקת הנורות שהיא יריית הפתיחה לאירועי החגים. היה מרגש :-)

האיכות לא משהו אבל מזהים...

והספירה לאחור:


ונעבור לחדשות הרבההה יותר מרגשות -
אני והצמחוני ביקרנו היום בתערוכת האוכל של ה-BBC. נסענו ברכבת למרכז התערוכות בברמינגהם (זה זמן טוב לציין שקר קר קר פה!) כשגולת הכותרת של הביקור היתה לראות את גורדון רמזי מבשל לייב. התערוכה עצומה בגודלה וספקים וייצרנים מכל רחבי בריטניה מציגים שם. מחוות לגבינות בוטיק ועד ייצרני מטבחים ומכשירי חשמל. בתחילת הביקור סיירנו בין הדוכנים וטעמנו המון דברים משובחים. באחת בצהריים התייצבנו בתיאטרון המרכזי כדי לצפות בגורדון. שנינו אוהבים מאד את התוכניות של גורדון וגם מנסים מדי פעם לבשל ממתכונים שלו. הבאנו איתנו ספר בישול שלו שקנינו לאחרונה כדי שאם יתמזל מזלנו וניתקל בו אולי הוא יחתום עליו. אבל להפתעתנו התבשרנו שהיינו צריכים לקנות כרטיסים בנפרד להופעה של גורדון ושאזלו הכרטיסים ואין מצב להיכנס. זה אולי ישמע דרמטי אבל עמדתי שם מול התיאטרון שכבאסה רצינית שוטפת אותי. האשמתי כבר את עצמי, את הצמחוני ואת כל עובדי הבי בי סי במחדל הזה ושום טעימות חינם לא הצליחו להוציא אותי מהמרה שתקפה אותי.

בסוף התיישבנו לשתות תה ואני התחלתי לעלעל בתוכניה של התערוכה. פתאום צדה את עיני מודעה קטנה לגבי חתימה על ספרים שמתרחשת בדוכן הספרים שבתערוכה ורמזי בין החותמים. אצנו רצנו לשם (ברור שזה היה בדיוק בצד השני של המבנה העצום) וכשהגענו התבשרנו שגורדון חותם ברגע זה על ספרים - - - אופס, בצד השני של האולם. שוב מיהרנו לעבר האיזור כשאני מלמדת את הצמחוני שיעור בנחישות ישראלית. הגענו מתנשפים כשאנחנו מגלים למורת ליבנו ש - - כן, התור סגור. איחרנו בדיוק בדקה. to cut a long story short, המאבטח ששמר על התור כנראה חס עלי ועל עיני הקוקר ספאנייל שהפגנתי. הוא הבטיח שאם התור יתקדם מהר (והוא זחל) הוא ישאל את גורדון אם אפשר להכניס גם אותנו. אחרי ציפיה מורטת עצבים של כרבע שעה, המאבטח חייך והזמין אותנו להכנס לתור. הגענו אחרונים אך מאושרים לגורדון, הצמחוני על המצלמה ואני עם הספר ביד.

אז איך היה? אנחנו בדיעה אחת - הבחור מקסים! התנשקנו מיד שתי נשיקות כמנהג הצרפתים. כשביקשתי להקדיש את החתימה לי ולצמחוני הוא מיד שאל "איפה הצמחוני?". הצבעתי על הבחור שמאחורי המצלמה וגם גיליתי שאנחנו מתחתנים במאי הקרוב. שוב נשיקות על כל לחי, מזל טובים ושפע ברכות. גורדון פונה לצמחוני ואומר לו שבאמת הגיע הזמן, ולמה *פאקינג* הוא חיכה כך כך הרבה עד שהציע?! כשכבר פנינו ללכת גורדון עצר אותי ב-"חכי חכי שניה", וביקש לראות את הטבעת ובשמחה רבה הושטתי את יד שמאל :-) גורדון בחן מקרוב וציין לשבח את הצמחוני בכל הכבוד על הבחירה. הוא גם שאל איפה בדיוק החתונה וסיפרנו לו ושוב שתי נשיקות על כל לחי, מזל טובים ולחיצות ידיים וגורדון צועק לצמחוני שהוא בחור בר מזל ושהוא מצא לעצמו יופי של English Rose. הצמחוני הסתובב ותיקן Israeli Rose :-)
יצאנו, ומיד אח"כ המאבטחים הגניבו אותו החוצה להופעה הבאה.

אומרים גבינה למצלמה

גורדון מתרכז, אני שכחתי בכלל מהספר

עוזב עם המאבטחים

אז עכשיו יש לנו ספר בישול חתום עם הקדשה מגורדון והרבה כיף בלב (יותר לי מאשר לצמחוני האמת).

נשתמע,
XOXO
מיס סקוטלנד

5 תגובות:

  1. מתכככת בסלבים שכמותך!
    איזה פוסט חמוד. רום ירוק פה מקנאה. גם הוא רוצה להיות צמחוני עכשיו. (-:

    מיה

    השבמחק
  2. את נראית מקסימה מתמיד.
    עברו בערך 12 שנה מאז ראיתי אותך לאחרונה. לא השתנית.

    השבמחק
  3. תודה מיה, אני מאחלת לרום שיצא לו להתקל בו גם. זו חוויה :-)

    אפרתו'ש באמת הגיע הזמן שניפגש!

    השבמחק
  4. ניראה מגנבי ביותר לפגוש את גורדון, אבל אתמול ראיתי את התכנית שלו בטלוויזיה ולא הבנתי למה הוא חייב לצעוק כל הזמן.
    זה ניראה לי סבל ללכת לתכנית שלו וגם קצת סבל לראות...

    השבמחק
  5. היי ספי,

    זה הקטע שלו, הוא אגרסיבי ומוחצן (הרבה פחות ממה שעושים ממנו אגב) והמילה האהובה עליו היא ה-f-word. לטעמי הוא בעיקר תזזיתי והייפר. in a good way :-)
    הוא שף מצויין ומעניין לדעתנו ויש לו תוכניות מדליקות. אני גם מאד ממליצה על ספרי הבישול שלו אם את בקטע :-)

    השבמחק